רהיטים למשרד – עיצוב כפונקציונליות

האם רהיטי המשרד החדשים צריכים להיות יפים יותר או נוחים, או אולי נטו פונקציונליים? רהיטים איכותיים או דווקא זולים ככל האפשר?

כיום, מעצבי המוצר והרהיטים מאזנים בין עיצוב ופונקציונליות, מתוך הבנה גדולה יותר בכך שמראה הרהיט הוא חלק ישיר בפונקציונליות שלו: רהיט שנתפס כ"מגניב" יכול לעזור לגייס את העובדים הנכונים או את הלקוחות הנכונים ואף להגדיל את הפריון בחברה.

הרהיט הרצוי לעובד המרוצה והפרודוקטיבי

עובדים מבלים ושוהים במקומות העבודה שלהם יותר שעות, אבל מחליפים יותר מקומות עבודה.

הרהיטים, כמו עיצוב הפנים הכללי, חייבים ליצור סביבה נוחה לעובדים, מצד אחד כדי לגייס את סוג העובדים הרצוי רצוי ומצד שני כדי לשמור על היעילות שלהם.

לדוגמא, כיום יוצאים ממסגרות ה"קופסא" של החלל המחולק ויוצרים חללים גדולים ונעימים, שמעודדים עבודת צוות ושיתוף פעולה.

אלה מחייבים רהיטים מתאימים, כמו כסאות גדולים יותר, נוחים ומרווחים יותר – לכאורה לא "משרדיים" – אבל שמשלבים בהם משטחי כתיבה או מדפים להנחת לפטופים.

גמישות ומולטי-מודולריות

גמישות היא צורך חשוב, כיון שעובדים מחליפים ועוברים היום חללי עבודה למעלה מפעמיים בשנה, בתוך אותה חברה ובאותו תפקיד.

עובדה זו יצרה צורך במודולריות כפולה, הן של החדרים וחללי העבודה והן של הרהיטים.

המעצבים חייבים כיום לתכנן רהיטים שניתן להעביר בקלות ממקום למקום וכאלה שניתן להוסיף להם אלמנטים שונים: גלגלים, יכולת קיפול, קופסאות מיתוג וכבלים, שקעים שונים וכד'.

את כל אלה צריכים לעצב בצורה יפה, כדי שלא יפגעו בעיצוב הכללי וישאירו את החלל נעים לשהיה.

interior-design-828545_640

זה לא זול, העונג הזה… אבל האם זה באמת "רק עונג"?

רהיטים מעוצבים ומתוכננים כמו אלה שתיארנו למעלה אינם רהיטים זולים:

  • המודולריות מחייבת תכנון מהודק ומאוד ייחודי של כל אבני הבניין של הרהיט ומצד הלקוח היא מחייבת נאמנות לאותו יצרן, לאורך זמן.
  • החומרים שמהם מייצרים את הרהיט וחלקיו השונים חייבים להיות טובים ועמידים, זאת כדי שניתן יהיה לפרק ולהרכיב אותם פעמים רבות.

החשיבה בדבר קניית רהיט יקר צריכה לכן להיות האם הוא ישרת את הפונקציה הדרושה:

  • האם הוא ימשוך עובדים מהסוג הרצוי ויתאים להם?
  • האם הוא יתאים לתרבות הארגונית?
  • האם הוא יענה על הצרכים שלשמם נרכש?
  • ולסיום, האם הוא יעשה את רושם הנכון על מבקרים או לקוחות שיגיעו למשרדי החברה?

האם החברה רוצה להיות המקום המגניב ביותר בשוק כדי לגייס את המתכנתים הכי היפסטרים, או שהיא חברת פיננסים, שרוצה לשדר את המקום הכי יציב בתחום, ולגייס את הלקוחות הכי שמנים?

קישור מקוצר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *